miércoles, 10 de septiembre de 2008

pot un biòleg molecular somiar sobre Física de partícules?

la Física mai fou una assignatura que em llevara la son... temps després vaig haver d'admetre que els físics no sols servien per compensar el ratio de xics/xiques en els sopars de Biologia...
Així i tot, de tots els camps de la Física que poden haver, sempre vaig pensar que la Física de partícules era dels més avorrits (tal vegada el segon més avorrit, després de l'Astrofísica)...

i així ens trobem avui, vius dirien alguns amants de lo apocalíptic, quan algú a encés un botó roig al LHC... Álvaro, de la Cárcel de Papel, com a bon físic, se n'ha fet ressò, PHD comics escomençà fa uns dies una serie sobre el tema, ... i Javier Sampedro, biòleg molecular que feu la tesis en gens homeòtics, amb un Science i una estada post-doctoral al Cavendish Lab de la Universitat de Cambridge, reconvertit en un dels periodistes científics de El País, ha escrit un article molt fàcil de llegir...

pd: ara és quan els físics que llegeixen açò ens comenten els deu errors imperdonables que ha fet Javier... ei, si parlara de biologia molecular m'encarregaria jo...

actualització: arrel del LHC, excel·lent (altre) article de divulgació de Álvaro de Rújula sobre el tema del buit (i la masa) en la Física

No hay comentarios: